SABC cocks up ‘Trial of the Plant’ reporting, deletes post

Last week, SABC News, one of the applicants for the Live streaming rights to the Trial of the Plant, made a horrendous mistake by mixing up Doctors for Life and The Dagga Couple in their reporting.

Earlier we reported that Doctors for Life approached the High Court to request the legalisation of dagga. This is incorrect as the organisation is actually opposing the application by the ‘Dagga Couple’, Julian Stobbs and his wife.
We also incorrectly stated that Doctors for Life has done research that dagga can be used to heal cancer and other chronic diseases. It is contrary to any statements released by the organisation.

Oops..

The original article has been removed http://www.sabc.co.za/SABC/newsblog/index.html/a/5da345004212e324b69fbf7a6f31cc97/Case-for-legalisation-of-dagga-adjourned-until-Tuesday
Google cache still available

2 Comments

  1. Wayne Davidson

    buwahahahahaha!!!! they can’t even the get facts straight…probably because they are so used to twisting the truth and Zupta propaganda that they don’t know what the truth is anymore.

Leave a Reply